Galen fiskmås och tovor

Idag när vi var ute och gick blev vi nästan anfallna av en helt galen fiskmås!
Vi gick vår vanliga morgon runda och Corona satte sig för att bajsa.
Jag hör ett väldigt skrikande från lyktstolpen bredvid oss och där ovanpå sitter en fiskmås.
Den flyger emot oss, ovanför oss i cirklar och skriker medans Corona gör det hon ska.
Då ser jag två små fiskmåsbebisar springa runt under lyktstolpen och förstår vinken från mamma fiskmås.
Men jag måste ju i vilket fall plocka upp bajset, vilket mamma fiskmås inte tycktes förstå, hon gör flera hotfulla utfall mot oss medans jag plockar bajs.
Sen skyndade vi oss därifrån och tog en annan väg än vi brukar.
Man vill ju inte gärna ha en arg fiskmås på varken mig eller Corona.


Idag har vi även gjort en sak som Corona verkligen inte gillar!
Vi har tvättat henne och rett ut en massa tovor.
Jag tror aldrig hon varit så tovig innan som hon var nu, ända sedan Corona var liten har hon knappt haft mer än ett fåtal tovor i sin päls vid varje utrednings tillfälle.
Jag brukar tvätta henne ungefär 2ggr i månaden och reda tovor då,
men nu får det nog bli oftare så som hon såg ut.
Som tur är hade vi hjälp av balsamsprayen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0