Nya böcker

Idag fick jag ett paket från Canis med de två böckerna som ingick i prenumerationen.
Ena har jag redan läst ut, det var mer ett häfte än en bok, men den gav mig en tankeställare iallafall.
Den tar upp och ifrågasätter ämnet om dominans och ledarskap i uppfostran av våra hundar.
Är bristen på ett gott ledarskap roten till alla hundproblem?
De menar att hunden inte ständigt letar efter sätt att klättra i rang, utan istället kan bli deprimerad och stressad av att vi människor försöker få hunden att underkasta sig oss på ett språk hunden inte ens förstår.
En välmående hund som får sina behov tillgodosedda har ingen anledning till att vilja klättra i rang.

För er som är intresserade av att läsa mer finns häftet att beställa på Canis hemsida.



Den andra boken verkar riktigt bra och jag kan knappt vänta tills jag får tid att läsa igenom den!
"Klickerglädje!" heter den och det är precis vad vi har här hemma nu :)
Är så grymt imponerad över att en träningsmetod kan vara så effektiv.

Detta är lite av vad boken "Klickergljädje!" ska innehålla

- Positiva, effektiva lösningar på vanliga problem 
- Enkla instruktioner för inlärning av vartenda beteende på varenda nivå 
- Uppmuntran, goda råd, och framgångshistorier från klickertränare från hela världen 
- Konsekvenser vid användande av kontroversiella träningstekniker,
både på kort sikt och på längre sikt 
- Enkla och lättförståeliga förklaringar av den vetenskap som ligger till grund för klickerträning 
- Ordlista med förklaring av klickerträningsuttryck och begrepp. 
- Användarvänlig korsreferens.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt, jag har precis använt kängorna för första gången och är så sanslöst nöjd att jag funderar på hur jag bäst ska kunna tipsa alla jag känner om dem. Vinterns bästa investering, åk och köp! :)



Vilken underbart vacker liten hund du har förresten :)

2010-11-09 @ 17:25:57
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Ebba & Molly

SV: Tack, tack! En sötnos har du också! :)

2010-11-09 @ 17:26:33
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0