Internet is back

Nu har vi flyttat till ny lägenhet och varit utan internet ett tag, men nu är vi tillbaka.
Igår var det träning igen ute på klubben, det blåste så vi höll på att blåsa bort.
Vi fick inte träna på balanshinderna alls då det fanns risk för skador när det blåste så mycket.
Det var lite synd eftersom vi behöver träna vippan mer.
Vi tränade kombinationer av hinder, framåtsändande och framförbyten, det är skitsvårt att göra framförbyten med Corona för hon är så jäkla snabb att jag inte hinner.
Jag tror vi satsar på bakombyten när det går istället, men jag får träna på att hinna före henne.

Största problemet vi har nu är min handling, jag fick en del bannor för den igår.
Jag är för otydlig i mitt kroppsspråk tydligen, Corona gör fel för att jag visar på fel sätt.
Måste lära mig att använda rätt hand till att visa med, dvs den närmast hindret och att inte hålla på och böja mig ned till hennes nivå hela tiden.
Men jag blir så stressad över att jag ska tappa kontrollen över henne så att jag glömmer bort hur jag handlar.
Fick iallafall rådet att försöka slappna av och tänka på vad vi gör så kommer hon ha lättare att göra rätt om jag visar rätt.
Fick även frågan om min hund heter HÄR, eftersom det är vad jag ropar till henne hela tiden när jag blir stressad.
Haha, ska nog banne mig döpa nästa hund till Här!

Kommentarer
Postat av: hannah

lycka till på söndag! jag håller tummarna!

2010-08-26 @ 18:40:17
URL: http://hannahlahnalampi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0