Mera prat täning och tandvård

Idag har vi tränat på att prata lite mer specifikt. Från att ha gnytt lite till att ge ordentliga skall.
Vi började lite smått på att lära in ett "aow aow aow", det går förvånansvärt snabbt att få henne att förstå att hon ska härma ljuden jag gör.
Det syns verkligen att hon koncentrerar sig såå mycket när hon försöker härmas.
Vi tränade även lite kort på target pinnen och den har hon helt och hållet fattat galoppen med nu.



Senare på kvällen tog vi tag i lite tandvård. Corona har det jobbigt med tandstenen, hon äter i princip inga ben om de inte är väldigt mjuka. Det har resulterat i mycket tandsten och även tandlossning. Men vi kämpar på med tandborstning även om det inte gillas speciellt mycket. Har även plaqueoff i maten till och från, men jag är inte alltid så duktig på att komma ihåg det.



Men idag var det alltså dags att avlägsna lite tandsten!
Min syster fick hålla och jag skrapade, vi fick bort det allra mesta men valde att ta det sista vid ett senare tillfälle för Coronas skull. Hon låg visserligen stilla, men jag tror inte hon tyckte att det var speciellt skönt.
Det hela avslutades med tandborstning, hoppas vi kan ta det sista av tandstenen om några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0