Träning med target

Idag gjorde jag en egen targetstick av vad jag hittade hemma. Lite tejp och sugrör fick duga. Corona fattade snabbt vad jag ville med den konstiga pinnen. Jag blir så glad och imponerad av hur lättlärd hon är, nu vill jag ju skaffa en riktig targetstick när jag vet att det fungerar!
Vill ni läsa lite mer om hur man börjar träna targeting med sin hund kan ni läsa om detta på Canis hemsida.


Jag beställde en prenumeration av Canis tidning idag med.
Man får med 2 böcker om man beställer innan 10 november.

Kommentarer
Postat av: moa

heej! det är en grundutbildning tror jag man kan kalla det, efter utbildningen kan man ha kurser i vardagslydnad, valpkurs, klicker och liknande. Det är hundens hus utbildning i örebro :)

2010-11-05 @ 21:59:48
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, sen vet jag inte vad sprayen har för påverkan på pälsen..kanske blir förstörd :S

2010-11-05 @ 22:58:13
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0