Den där om brevbäraren..

När vi får besök springer Corona allt som oftast ut i hallen för att med ett par skall berätta för oss att nu kommer det någon. Samma sak gäller när brevbäraren kommer med post, då kan hon i vissa fall skälla lite mer.

Ibland har brevbäraren med sig paket som med mycket möda pressas genom den smala springan i dörren. Idag var en sådan dag.
Jag förstod ju direkt att posten var på ingång när Corona flög upp och satte fart mot hallen, i vanliga fall räcker det med att jag ropar på henne så slutar hon skälla och går och lägger sig igen.

Men inte idag.. jag sitter en stund och lyssnar på vad sjutton hon gör i hallen, jag hör ett kraffsande som om hon vill ut genom dörren och ett underligt gläffsande.
Jag kilar ut i hallen och hittar byrackan hängande i luften med ett paket i munnen som brevbäraren fortfarande försöker pressa in genom inkastet. Min hund har alltså dragkamp med brevbäraren om paketet.
Jag blir så full i skratt så jag utbrister bara "Men vad gör du?! Släpp!" menat till Corona.
Men den som släppte var brevbäraren.. haha.
Stackarn trodde nog att jag menade honom, för när jag kikade ut syntes ingen brevbärare till längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0