Veterinärbesök

Corona började löpa i slutet av oktober, efter 1,5 vecka upptäckte jag att hon luktade väldigt illa och blev orolig. Ringde veterinären och rådfrågade hur jag skulle göra. De ville att vi skulle komma in akut för att undersöka ev livmodersinflammation. Så vi åkte in med en gång, hade med mig syrran eftersom jag blev väldigt ledsen och orolig ville jag inte åka in ensam. Väl inne på djursjukhuset fick vi vänta 1h innan det blev våran tur. De tog in Corona på undersökning och konstaterade att hon förmodligen hade någon infektion, tyvärr hade de stängt ultraljudet för dagen så vi skulle ta en röntgenbild för att se om det fanns vätska i livmodern.

Röntgen visade ingenting så vi blev skickade till väntrummet igen. Efter ytterligare 1h kom veterinären och sa att hon fått tag på den som skötte ultraljudet och vi skulle få göra ett ultrajud ändå.
Väl där rakade de av all päls på Coronas mage och sedan fick vi lägga henne på rygg. Det uppskattade hon inte och låg och kvittrade som en delfin hela undersökningen. Ultraljudet visade ingen vätska men 2 stora cystor på äggstockarna. Cystorna verkade inte så allvarliga trots allt för de beslutade att låta det vara.

Men ingen livmodersinflammation i alla fall, skönt! Innan vi fick gå tog de ett blodprov för att kolla av hennes sänka och dyl. Inget fel där heller. Så när vi skulle gå gick notan på 3700:- och vi har ingen aning om vad som är fel. Troligen var det bara en ytlig infektion och i dagsläget mår hon bra och infektionen är borta nu.
Vi får hoppas att cystorna inte kommer att ställa till det något i framtiden bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0